2012-09-25

Mitt bland indianer

Andra matchen av tre mellan Sox och Indians har börjat och jag tänkte skriva ett litet inlägg som skulle vart klart för en timma sen men jag "glömde". Den enda vettiga motståndarkepsen är på idag!

En hyfsat lyckosam vinst igår att Dunn kört över Indians två gånger men övriga, inklusive Chris Sale, hade en ganska så medioker dag. Jag vaknade till en sväng vid 4-tiden och kollade snabbt MLB At Bat för att notera en klar ledning men fann att det stod 3-2 till Indians i 7:e. Minst två mardrömmar följde där jag fick veta att de till slut förlorat 4-3. Vinst med 5-4 när jag väl vaknade var rätt underbart!

(där gjorde Indians 1-0 med en homer av Canzler) Återstår gör nu 5 matcher mot Indians (2 hemma, 3 borta) och 4 mot Rays hemma.. Detta kan jämföras med Tigers 6 mot KC och 3 mot Twins. Det ser rätt mycket enklare ut för Tigers och frågan är om Sox klarar av att hålla en ledning under 9 dagar till. Liriano ikväll är alltid ett orosmoment men alternativ saknas. Jag ser helst att vi vinner 3 av 4 mot Rays för att ro detta i land vilket ges bättre möjligt när nu både Sale och Peavy spelar tack vare(?) att ventura sätter in Santiago imorgon mot Masterson.

Jag är otroligt positiv när Sox leder och lika pesimistisk när Sox ligger under. Därför (och där kom Hawk's klassiska "you can cancel the postgame show" som jag inte hört mycket av i år) är jag redigt negativ just nu men vi får se...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar